Honda Civic Forums - 7thGenHonda banner

Zrób to sam: Wymiana zestawu wskaźników 01-02 na 03-05

1 reading
97K views 127 replies 54 participants last post by  Em2D.O.A.  
#1 · (Edited)
Ktoś właśnie założył tu wątek na ten temat i nie chciałem ich linkować do CF... Więc pomyślałem, że przeniosę tutaj moje DIY, wraz z zamieszczeniem schematów pinów.

Po pierwsze, musisz wyjąć zestaw wskaźników. Aby to zrobić, musisz usunąć dwie śruby znajdujące się na czarnym plastikowym elemencie wykończeniowym wokół zestawu.

Jeśli po raz pierwszy wyjmujesz ramkę zestawu wskaźników, musisz wziąć nóż do masła lub coś, co mniej prawdopodobnie uszkodzi plastik i wsunąć go wzdłuż dolnej krawędzi. Jest tam przyklejony. Będzie się trochę opierał, ale po prostu nie spiesz się, a wszystko będzie dobrze.

Następnie, aby wyjąć sam zestaw wskaźników, zdejmij 3 śruby (2 na dole, 1 na górze) i przechyl górną część do przodu, aby móc odłączyć złącza. Wyjmij zestaw wskaźników z deski rozdzielczej i umieść to brzydkie MoFo na eBay!:domo:
JAK WYJĄĆ Piny Z ZŁĄCZA​
http://videos.streetfire.net/video/dcf2362e-2fdb-493d-84fd-990a014958b4.htm




Zanim został zainstalowany, po tym jak został naprawdę ładnie wyczyszczony

Image


W końcu zainstalowany... oto gotowy produkt

Image




To będzie długa lektura kilku wskazówek i trików oraz problemów, które miałem, które mogą się przydać każdemu, kto będzie to robił w przyszłości...


1. Okablowanie
Kiedy już rozgryzłem sztuczkę, wypiąłem zielony zestaw wskaźników w 5 minut, ani trochę nie przesadzając. Wiem, że to powinno być łatwe do rozgryzienia, ale dla kogoś takiego jak ja, kto nigdy wcześniej tego nie robił, było to trudne do rozgryzienia. Tylko po to, by pomóc wszystkim nowicjuszom ;)

Zamiana pinów: Jedyną rzeczą, która wydawała mi się nieco zawiła, było w instrukcji okablowania DirtySamurai (link do wątku TUTAJ), biało-czerwony przewód, który wchodzi do zielonego złącza, wymieniony jako wchodzący do tego samego gniazda pinu. Patrząc na schemat, poszedłem z biało-czerwonym przewodem z niebieskiego zestawu wskaźników i przesunąłem go do zielonego. Tylko do wiadomości. Ponadto, biało-czerwony przewód z zielonego zestawu wskaźników był jedynym przewodem, którego nie użyłem. . Jak już wspomniano, jedynym przewodem, który wymagał przedłużenia, był żółto-czarny przewód, który został wzięty z zielonego złącza do niebieskiego złącza. Po prostu pociąłem, połączyłem za pomocą złączy doczołowych i zakleiłem złącza taśmą, żeby być bezpiecznym. Jedynym przewodem, którego potrzebowałem, a którego nie miałem, był zielono-czarny przewód w niebieskim złączu. Wszystko działa dobrze, więc założę, że jest to albo DRL, albo Side SRS. Żadne z nich nie ma mojego samochodu.


Jak usunąłem piny (Kompletny przewodnik dla idiotów :))

Użyłem spinacza do papieru, o średnicy około 2 milimetrów, aby wyjąć piny. Użyłem mojego Dremela i kamienia szlifierskiego, aby zaostrzyć koniec, aby łatwiej wsunąć i nieco zmniejszyć średnicę. Umieściłem również zagięcie do góry na zaostrzonym końcu, aby ułatwić wciskanie. Pierwsza pomoc wizualna:
Image


W ten sposób wyjmujesz piny. Krótka uwaga - Patrząc wstecz, przypuszczam, że można wejść w dolny otwór, jeśli naprawdę chcesz, ale wchodzenie od góry pomaga uniknąć zakładki na końcu pinu, a także ustawia dobry kąt, aby pomóc w odblokowaniu. W ten sposób to zrobiłem i zdecydowanie mogę to zaświadczyć.


Dla każdego górnego i dolnego rzędu znajdują się dwa otwory dla każdego pinu. Chcesz wejść od górnego otworu i skierować się w dół w kierunku dolnego otworu. W tym miejscu przydaje się zagięcie spinacza do góry. Jeśli skierujesz się zbyt wcześnie, trafisz na małą zakładkę na dnie pinu. Zajmuje to trochę czasu, aby ustalić, gdzie go wcisnąć, pobaw się nim. Optymalnie, to jest kąt, który chcesz na nim uzyskać:

Image


Następny krok: Kiedy znajdziesz to miejsce, poczujesz, że trudniej jest wsunąć, a potem się zatrzyma (Właśnie trafiłeś w miejsce, gdzie przewód jest zaciśnięty na złączu... To dobrze!) Trzymając spinacz na miejscu, pociągnij trochę za przewód. Powinien się trochę wysunąć. Teraz wyjmij spinacz i powinien bez problemu wysunąć się. Stwierdziłem, że jeśli spróbujesz zostawić spinacz w środku, masz większą szansę na wyjęcie przewodu zamiast samego pinu (Przekonałem się o tym na własnej skórze :() Jedyne przewody, które nie wysunęły się łatwo, to te, z którymi majstrowałem ostatnim razem, kiedy próbowałem to zrobić.

2. Problemy z zestawem wskaźników

W każdym razie, przechodząc do problemów. Zauważyłem, kiedy go dostałem, że wskazówki paliwa/temperatury były na niewłaściwym miejscu, jakby zrobiły pełny obrót. Obróciłem je ręcznie do miejsca, w którym moim zdaniem powinny być, ale kiedy włączyłem samochód, wskazówka temperatury poleciała w wskazówkę paliwa i utknęła. Więc wyjąłem go i trochę się nim pobawiłem, obracając zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara... Kiedy obróciłem go zgodnie z ruchem wskazówek zegara, poszedł do punktu początkowego w porządku. Obracając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, został zatrzymany przed dalszym obracaniem się w prawo w temperaturze roboczej. Po zdjęciu osłony i zabawie wskazówkami około 5 razy, w końcu zdecydowałem się przesunąć wskazówkę temperatury w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara do punktu początkowego. Musiałem iść pod mały silnik w środku. Kliknęło, kiedy to robiłem, ale zrobiłem to bardzo ostrożnie, nie chcąc niczego zepsuć. Uruchomiłem samochód i zostawiłem go na biegu jałowym... i ku mojemu zaskoczeniu, zadziałało jak urok. Skończyło się na tym, że musiałem obrócić wskazówkę paliwa zgodnie z ruchem wskazówek zegara do punktu początkowego. Oba działają teraz dobrze, więc jeśli ktoś dostanie zestaw wskaźników i zauważy ten problem, oto rozwiązanie


A oto schematy pinów, które mam, w celach informacyjnych.

Image


Image


Oto alternatywna wersja...

Image


Wszystko, co musisz zrobić, to zamienić przewody z lokalizacji pinu na lokalizację pinu, a w kilku przypadkach z zielonego złącza na niebieskie złącze. IIRC musisz przedłużyć 1 przewód. Ponadto, jeśli masz jakieś przewody, nie panikuj. Po prostu sprawdź jeszcze raz, czy wszystko jest w porządku... a jeśli nie jest potrzebne, po prostu je zaślep i nie martw się.
 
#8 ·
W końcu wczoraj wieczorem zamontowałem wskaźniki. Świetne DIY...łatwe do wykonania :tup:

Pytanie: Zauważyłem, że teraz świeci się kontrolka poduszki powietrznej. Czy ma to coś wspólnego ze wskaźnikami pochodzącymi z '04 LX bez bocznych poduszek powietrznych i wchodzącymi do '02 EX z bocznymi poduszkami powietrznymi? :dunno: I czy jest jakiś sposób, żeby ją wyłączyć?
 
#14 ·
Dla wszystkich noobów (ponownie):

Jeśli zamieniasz zestaw wskaźników 01-02 na inny zestaw wskaźników 01-02, są one bezpośrednio podłączane i gotowe do użycia.

Jeśli zamieniasz swój zestaw wskaźników 01-02 na zestaw wskaźników 03-05, musisz przełączyć piny zgodnie ze stroną 1 tego wątku.

Mój samochód: 2001 Honda Civic EX Coupe z SRS
Stary zestaw wskaźników: 01' EX z SRS
Nowy zestaw wskaźników: 04 EX z SRS

Po instalacji: Zgodnie z arkuszem kalkulacyjnym Excel dostarczonym tutaj i na H-T, informacje i instrukcje są bardzo ŁATWE do wykonania. Jedynym przewodem, który mi pozostał i który zaślepiłem, był przewód BIAŁY/CZERWONY z niebieskiego złącza. A jeśli macie EX i podążacie za schematem, nie ma przewodu ZIELONY/CZARNY.

To, co ułatwiło mi instalację, to to, że wydrukowałem arkusz kalkulacyjny Excel, wyciągałem jeden pin na raz i umieszczałem go tam, gdzie powinien być, jeden konektor na raz. Następnie na wydrukowanej kartce umieściłem duży X w polu, żeby wiedzieć, że już to zrobiłem (na wypadek, gdyby te wszystkie kolory cię zmyliły).

To DIY nie powinno zająć więcej niż 30-40 minut (upewniając się, że wszystko sprawdzasz podwójnie). Jutro zrobię kilka zdjęć i je opublikuję. Świetne DIY! :tup:
 
#16 · (Edited)
Zamierzam to zrobić mam nadzieję w ten weekend, a jeśli nie, to któregoś dnia w przyszłym tygodniu. Przy okazji, fajny DIY. Wygląda bardzo dokładnie. Wrzuce zdjęcia po zakończeniu.

Edycja: Szybkie pytanie, o którym właśnie pomyślałem. Zrobiłem konwersję z automatu na manual i wciąż używam automatycznej wiązki deski rozdzielczej. Najprawdopodobniej zostaną mi dodatkowe kable, ale czy są jakieś kable, których może mi brakować? Jeśli ktoś może wrzucić schemat złączy dla 02 LX Auto, byłbym bardzo wdzięczny. Dzięki.
 
#17 ·
Właśnie skończyłem ten projekt zeszłej nocy i instrukcja DIY była fantastyczna. Zadziałało za pierwszym razem, co prawie nigdy się nie zdarza. Widziałem tylko jeden problem. Mam coupe 01 lx i zamieniłem na licznik 04 ex sdn. Moja kontrolka ABS jest teraz włączona. Nie mam ABS. Czy mogę przełączyć pin w nowym liczniku, aby to wyłączyć? A może muszę nakleić na to dłuższą naklejkę?
 
#18 ·
Wczoraj też podłączyłem swój. Skończyło się na tym, że musiałem to zrobić dwa razy, bo jestem głupi i nie zauważyłem, że na złączu są numery i po prostu zgadłem, który z nich to jeden lol. Ale za drugim razem zadziałało idealnie.

Zastanawiam się też, czy jest jakiś sposób na pominięcie kontrolki ABS. Właściwie mi to nie przeszkadza, bo też mam zapaloną kontrolkę silnika.
 
#19 ·
Właśnie skończyłem pozbywać się kontrolki ABS na zestawie wskaźników. Rozebrałem go, gdzie jest szkło i przednia płyta pierścieniowa, i ściągnąłem cienką czarną plastikową osłonę. Nie musisz zdejmować igieł, po prostu pociągnij ją na tyle, aby zlokalizować miejsce, w którym znajduje się kontrolka ABS. Wybiłem światło małym śrubokrętem płaskim. Jeśli nie chcesz tego robić, złóż kawałek czarnej taśmy izolacyjnej w mały kwadrat o rozmiarze otworu i pozwól czarnej osłonie utrzymać go na miejscu. Jeśli to zrobisz, upewnij się, że to przetestujesz, aby przed ponownym złożeniem nie było widać żadnego światła. Mam nadzieję, że pomoże to każdemu, kto ma ten sam problem, co ja, z kontrolką ABS na zestawie wskaźników 03-05.
 
#30 ·
ok, więc mam licznik 05 vp, który nie ma obrotomierza, jeśli dostanę licznik 05 hybrydowy lub ex, który ma obrotomierz, po podłączeniu wszystkiego, czy wszystko, w tym obrotomierz, będzie działać po prostu plug and play, czy będę musiał zrobić jakieś okablowanie:dunno:
2x na to